Ahogy lassacskán visszatér az élet a régi kerékvágásba, talán már azon morfondírozunk, hogy egy-egy szülinap közeledtével közös ünneplést szervezzünk a családdal vagy gyermekeink barátaival. Erre pedig talán a legkellemesebb (és egyelőre talán a legbiztonságosabb) helyszín a kertünk, vagy valamilyen szabadtéri helyszín. De hogy ne csak kívül legyünk zöldek, hanem belül is, az alábbiakban a környezetbarát partiszervezéshez adunk néhány ötletet!

Tudjuk vajon, hogy melyik háztartási gépünk, elektromos berendezésünk fogyasztja a legtöbb áramot? És azzal tisztában vagyunk, hogy készenléti üzemmódban mennyi a fogyasztásuk? Kis utánajárással és számolgatással sokkal jobban tisztában leszünk áramfogyasztási szokásainkkal, így a változtatás is könnyebb lesz!

Hasznos kislábnyom tippek - fontossági  sorrend nélkül

Az alábbi tippek egy része már az életed része? Esetleg akad olyan, amivel régóta szemezgetsz, hogy belevágsz? Rengeteg úton-módon csökkenthetjük lábnyomunkat, válogassunk hát kedvünkre! A lényeg a fokozatosság és a kitartó haladás a kislábnyomos életmód felé vezető úton :)

A kijárási korlátozás miatt a szokottnál is több időt töltünk mindannyian, kicsik és nagyok, az otthoni képernyőkön. A digitális függőségben sokan már többet nézelődnek a neten, mint amennyit alszanak, esetleg több időt szánnak a telefonjaikra, mint a párjukra, családjukra. Nem csak az áramfogyasztásunk nő az állandó monitorbámulással, hanem a stressz-szintünk, és a mozgásszegény életmódból eredő egészségügyi kockázatok is.

Számtalan lehetőségünk nyílik arra, hogy csökkentsük a karbon-lábnyomunkat! Válogassunk kedvünkre az alábbi lehetőségek közül, gondoljuk át, a mi saját életünkben mely területeken nagy a lábnyomunk, és haladjunk lépésről lépésre!  Íme egy 15-ös lista a The Guardian újságírójától.