Tudjuk vajon, hogy melyik háztartási gépünk, elektromos berendezésünk fogyasztja a legtöbb áramot? És azzal tisztában vagyunk, hogy készenléti üzemmódban mennyi a fogyasztásuk? Kis utánajárással és számolgatással sokkal jobban tisztában leszünk áramfogyasztási szokásainkkal, így a változtatás is könnyebb lesz!

Hasznos kislábnyom tippek - fontossági  sorrend nélkül

Az alábbi tippek egy része már az életed része? Esetleg akad olyan, amivel régóta szemezgetsz, hogy belevágsz? Rengeteg úton-módon csökkenthetjük lábnyomunkat, válogassunk hát kedvünkre! A lényeg a fokozatosság és a kitartó haladás a kislábnyomos életmód felé vezető úton :)

A kijárási korlátozás miatt a szokottnál is több időt töltünk mindannyian, kicsik és nagyok, az otthoni képernyőkön. A digitális függőségben sokan már többet nézelődnek a neten, mint amennyit alszanak, esetleg több időt szánnak a telefonjaikra, mint a párjukra, családjukra. Nem csak az áramfogyasztásunk nő az állandó monitorbámulással, hanem a stressz-szintünk, és a mozgásszegény életmódból eredő egészségügyi kockázatok is.

Számtalan lehetőségünk nyílik arra, hogy csökkentsük a karbon-lábnyomunkat! Válogassunk kedvünkre az alábbi lehetőségek közül, gondoljuk át, a mi saját életünkben mely területeken nagy a lábnyomunk, és haladjunk lépésről lépésre!  Íme egy 15-ös lista a The Guardian újságírójától.

A vegán étrend egyre nagyobb teret hódít, egyre többen szembesülnek az intenzív állattartás állati és emberi egészségre, illetve környezetre gyakorolt hatásával, és fordulnak el az állati eredetű termékektől.

Tudjuk, hogy az intenzív állattartás nem fenntartható – a probléma ott van, hogy a nagyüzemi szója- és kukoricatermesztés sem az! És nem csak azért nem lenne jó megoldás, ha mindenki átállna növényi alapú étrendre, mert azzal növelné a talajromboló növénytermesztési gyakorlat negatív hatásait, hanem mert fenntartható állattartás nélkül elveszítjük az élelmiszertermelés egyik legfontosabb láncszemét és eszközét: a legelő, bóklászó, talajgyógyító állatokat.